Skip to content
2009.01.07 - Ze świata dietetyki-sok z ciemnych winogron Drukuj

Po raz kolejny potwierdzają się doskonałe walory soku z winogron jako anytutleniacza! Jak donosi Richard ze Szwajcarii, pojawiły się tam badania potwierdzające, że przy piciu soku z ciemnych winogron, 2 razy dziennie po małym kubku przez 2 tygodnie, poprawił się w grupie objętej badaniem poziom witaminy E w organizmie o 13%, a wszystkich utleniaczy aż do 50%. W konsekwencji liczba wolnych rodników zmniejszyła się o jedną trzecią.

W innym badaniu prowadzonym przez Uniwersytet w Glasgow opublikowanym w the Journal of Agriculture and Food Chemistry, że takie właściwości posiadają wszystkie jakościowe soki i nektary (nie napoje), bez względu na to czy są świeżo wyciskane, czy też wytwarzane z koncentratów. Dla osób z zespołem Downa obok wspomnianego soku z ciemnych winogrom, który ma absolutnie największy poziom antyutleniaczy , szczególnie polecane są soki z pomarańczy, grejfrutów czerwonych, żurawinowy, ananasowy oraz jabłkowy.

Oba badania pokazują jedną prawidłowość, picie wskazanych soków zmniejsza liczbę wolnych rodników, a to w konsekwencji zmniejsza poziom ryzyka choroby Alzheimera.

 


Zobacz również:




Bądź pierwszym, komentującym ten artykuł

Only registered users can write comments.
Proszę się zalogować.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »