Skip to content
Omega 3 Drukuj

Omega-3 zapobiegają zaburzeniom rozwoju.

Wysokie dawki kwasów tłuszczowych omega-3 podawane wcześniakom mogą zapobiegać zaburzeniom rozwojowym – informują naukowcy na łamach czasopisma „Journal of the American Medical Association”. Eksperyment, który tego dowodzi przeprowadzili dr Maria Makrides z Women's and Children's Health Research Institute oraz prof. Bob Gibson z University of Adelaide w Australii. W trwającym sześć lat projekcie naukowcy objęli badaniem 657 wcześniaków. Z innych badań wynika, że dzieci urodzone przed 33. tygodniem ciąży mają obniżony poziom kwasu dokozaheksaenowego (DHA) – ważnego lipidu, którego niedobór może ujemnie wpływać na rozwój umysłowy wcześniaka. Aby uzupełnić niedobory kwasu DHA, naukowcy podawali go w zwiększonej dawce (1000 mg dziennie) karmiącym matkom. Okazało się że częstość zaburzeń rozwoju u dzieci karmionych pokarmem wzbogaconym DHA spadła aż o połowę.
Na podstawie serwisu Nauka w Polsce.


Zobacz również:




Bądź pierwszym, komentującym ten artykuł

Only registered users can write comments.
Proszę się zalogować.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Reklama:

5902180321331-wafle-Multigrain.jpg Multigrain SONKO to wafle wypiekane z pełnych ziaren zbóż z dodatkiem nasion wiesiołka, maku i siemienia lnianego. Nasiona wiesiołka są naturalnym źródłem Omega 3, Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych (NNKT), w tym kwasu GLA, biorących udział w prawidłowym przebiegu procesów przemiany materii. Niezwykłe właściwości lecznicze wiesiołka znane są już od stuleci. Wafle Multigrain SONKO zawierają błonnik, kwasy Omega 3, a także magnez, fosfor i witaminę PP. Nie zawierają cholesterolu i są produktem naturalnie bezglutenowym. Są zdrową, pełnoziarnistą i niskokaloryczną przekąską, idealną dla każdego dbającego o zdrowie i figurę.

Strona producenta